Slut med pensionsparandet

Idag har jag levt i en vecka med vetskapen om att jag har cancer, malignt melanom. Egentligen visste jag det redan förra måndagen när vårdcentralen ringde och bokade in mig hos en läkare till följd av provsvaret från en borttagen leverfläck i nacken hade kommit. Vården har reagerat snabbt. Jag har operationstid nästa vecka för att ta bort mer av mig där leverfläcken satt samt att en eller flera lymkörtlar tas bort. Inför den stundande operationen blev det idag provtagning och blodgruppering. Jag jobbar på som vanligt och på kvällen blev det picnic och brännboll med yngsta dotterns klass och föräldrar. Barnen vann över föräldrarna. Sedan blev det tårtbak inför morgondagens skolavslutning. Det sista jag gjorde innan lyset släcktes var att som 43-åring avsluta mitt månatliga pensionssparande som pågått över 12 års tid.

Om mediebrus

Statsvetare och frilansskribent som tycker att Seinfeld är det bästa som visats på TV.
Det här inlägget postades i Malignt melanom. Bokmärk permalänken.

Kommentera

